Škola vznikla sloučením dvou škol v roce 2003, Zvláštní školy Nepomucká a Speciální školy Pod Radnicí. Sama škola Pod Radnicí měla dlouholetou tradici ve vzdělávání.
Škola je příspěvkovou organizací, zřizovatelem je MHMP.
V současné době jsou součástí školy tři pracoviště: hlavní budova Pod Radnicí 5 a detašované pracoviště V Cibulkách se nacházejí v lokalitě Košíře, třetí pracoviště je detašované pracoviště v Radotíně.
První stupeň ZŠ praktické a třídy ZŠ speciální jsou umístěny ve dvou budovách V Cibulkách. Část prvního stupně ZŠ praktické a druhý stupeň ZŠ praktické je soustředěn do hlavní školní budovy Pod Radnicí, stejné třídy jsou i na pracovišti v Radotíně. Všechna pracoviště jsou po rekonstrukcích, dobře vybavená, s příjemným prostředím pro žáky i vyučující.
Ředitelství školy sídlí v hlavní budově.
Detašované pracoviště V Cibulkách se nachází v krásném prostředí klidné vilové čtvrti, jeho součástí je rozlehlá zahrada s vybavením odpovídajícím požadavkům bezpečnosti dle norem EU. Výuka je těmto podmínkám přizpůsobena – zejména při tělesné výchově, pracovním vyučování, výtvarné výchově a přírodopisu využívají vyučující možnosti učení mimo budovy školy. Rovněž pro školní družinu je zahrada velkou výhodou. Důležitá je možnost bezbariérového přístupu do obou budov V Cibulkách.
Všechny tři součásti školy / Cibulka, Pod Radnicí, Radotín/ se nacházejí v oblasti s dobrou dopravní obslužností.
Škola má bohatou tradici ve vzdělávání žáků. V souladu s příslušnou legislativou a se souhlasem zákonných zástupců jsou do školy vřazovány děti s mentálním handicapem, specifickými poruchami a kombinovanými vadami. Věkové rozpětí je 5 – 16, v základní škole speciální až 20 let věku dětí a žáků.
Žáci škol se účastní sportovních a pěveckých soutěží a přehlídek, máme četná dobrá umístění.
Základní škola praktická
Poskytujeme vzdělávání podle vzdělávacího programu v souladu s výstupy školské reformy.
V základní škole praktické postupujeme podle vlastního školního vzdělávacího programu, vypracovaného v rámci RVP ZV s názvem „Startovní čára II“ .
Do vzdělávacího programu jsou vřazováni žáci, kteří nezvládají učivo běžné základní školy.
Žáci jsou vzděláváni s ohledem na jejich individuální schopnosti a zvláštnosti, je respektováno jejich pracovní tempo. V případě potřeby jsou pro žáky vytvářeny individuální programy vzdělávání nebo individuální vzdělávací programy v souladu s příslušnou legislativou, doporučeními a dalšími náležitostmi.
Samozřejmostí je individualizovaný přístup, strukturované učení, metody alternativní komunikace a široká individuální podpora.
Základní škola speciální
Poskytujeme vzdělávání podle vzdělávacího programu v souladu s výstupy školské reformy.
V základní škole speciální postupujeme podle vlastního školního vzdělávacího programu, vypracovaného v rámci RVP ZŠS, s názvem „Orientace pro život“.
Školní vzdělávací program má, v souladu s RVP, dvě úrovně: díl I, a díl II. Obě části jsou navzájem prostupné /stejně jako jsou prostupné i oba hlavní školní vzdělávací programy/.
Program je zaměřen také na seznamování s reáliemi, žáci si ověřují vlastní dovednosti při návštěvách např. úřadů, obchodů atp. , časté jsou projektové metody výuky s přesahy teorie do praktické interakce.
Do školy jsou vřazováni žáci s těžším mentálním handicapem a kombinovanými vadami. Výuka probíhá podle individuálních plánů s ohledem na vstupy a schopnosti žáků.
Absolventi pokračují ve vzdělávání v „Praktické škole“ /střední stupeň vzdělávání/.
Komentáře (0)
Napsat první komentářKomentáře ke škole (0)
Napsat komentář