Nejoblíbenějším učitelem v anketě Zlatý Ámos se stal Dominik Simon
Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele v Česku dnes získal Dominik Simon ze Základní školy An...
Číst článekDo projektu IKAP 2, směřujícího ke zkvalitnění pedagogických praxí, je zapojeno 30 zařízení z Prahy poskytujících předškolní vzdělávání. Mezi nimi jsou státní, církevní i soukromé mateřské školy, centra předškolní výchovy při DDM či předškolní třídy v ZŠ. Ředitele nebo mentory, kteří zajišťují pedagogické praxe jsem požádala o krátké shrnutí celého projektu a jeho konkrétního přínosu pro dané zařízení. Dalším v řadě předškolních zařízení je MŠ Čtyřlístek, Mezi školami 2323 v Praze 13. Na moje otázky odpovídala jeho ředitelka Mgr. Pavla Benešová Dis et Dis.
Představte, prosím, instituci, kterou zastupujete:
Mateřská škola ČTYŘLÍSTEK, Praha 13, Mezi Školami 2323 je určena pro děti od 3-7 let a jejím zřizovatelem je Úřad městské části Praha 13. Nachází se blízko stanice metra Hůrka. V současné době do ní dochází 97 dětí (počet dětí snížen dle platné legislativy – 2 děti s podpůrným opatřením vyššího stupně). Zaměstnává 9 učitelů, 2 asistentky pedagoga, 3 zaměstnance školní jídelny, 4 zaměstnance na úklid.
Jaké zkušenosti má vaše zařízení s pedagogickými praxemi budoucích předškolních pedagogů?
Do naší mateřské školy dochází již tradičně hlavně studenti ze SŠ a VOŠ pedagogické z Prahy 6, zkušenost máme také se školou FUTURUM či BEAN. Poskytujeme také praxe zahraničním studentům v rámci projektu ERASMUS + (převážně z Turecka, ale zkušenost máme i s německými či chorvatskými studenty).
Proč se vaše instituce zapojila do projektu?
Máme zájem poskytovat kvalitní praxe studentům, proto se vzděláváme v této oblasti a zároveň nás velmi obohacuje i sdílení mezi jednotlivými školami.
S jakými očekáváními se do projektu zapojila? Která očekávání se v průběhu projektu naplnila?
Zlepšení kvality praxí z naší strany i ze strany pedagogických škol. Sdílení zkušeností s ostatními mateřskými školami – obě očekávání se naplnila.
V čem byl, či je pro vás projekt náročný, s čím jste měli větší problém?
Největší náročnost byla časová, hlavně při onemocnění někoho v mateřské škole.
Co je největším přínosem projektu pro vaši organizaci?
Dotazník pro studenty – před praxí i zpětná vazba.
Co vás v průběhu projektu nejvíce oslovilo, zaujalo, naplnilo?
Sdílení mezi školami, dotazník pro studenty.
Kolik pedagogů z vaší instituce se do projektu zapojilo?
Aktivně 2 (vedení školy), ale na pedagogických radách byli informováni i kolegové.
Účastnili byste se podobného projektu i budoucnosti? Máte nějaký konkrétní nápad týkající se pedagogických praxí? Jaké téma projektu by vás zajímalo, obohatilo, bylo by vám blízké, potřebné?
Ano, rádi.
Chcete něco konkrétního vzkázat hlavním garantům projektu?
Děkujeme 😊
Komentáře k článku (0)
Napsat komentář