Hospodářská komora hlavního města Prahy (HKP) byla ustavena v červnu 1994. Jejím posláním je nejen na území hlavního města Prahy, ale i v celé ČR podporovat malé a střední ...
Více informacíVýzkum, vývoj a vzdělávání
06/2021 - 11/2023
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021047
199 394 669 Kč
Projekt „iKAP 2 – Komplexní program rozvoje klíčových oblastí pražského školství“ je pokračování dlouholeté spolupráce Magistrátu hlavního města Prahy s Hospodářskou komorou hl. m. Prahy. Cílem je praktická realizace vybraných klíčových intervencí naplánovaných v krajském akčním plánu hl. m. Prahy. Díky projektu bude na území Prahy pokračovat celá řada úspěšných a osvědčených intervencí a zároveň uvedena do praxe a podpořena další sada nástrojů, které povedou v dlouhodobém měřítku k dalšímu výraznému zkvalitnění pražského školství.
Vedle Hospodářské komory hl. m. Prahy je do projektu přímo zapojeno dalších 64 partnerů z řad pražských středních škol.
Realizace projektu přispěje k naplňování cílů, předsevzatých krajským akčním plánem vzdělávání na území hlavního města Prahy.
Díky projektu v konečném důsledku očekáváme:
JAKÉ KONKRÉTNÍ NÁSTROJE MÁME K DISPOZICI?
Polytechnické hnízdo
Moderně vybavená třída (dvojice tříd pro 15 žáků), která umožňuje realizaci normovaných výukových jednotek polytechnické výchovy, robotiky a mechatroniky. Každá třída disponuje totožným základním vybavením. Všechny třídy umožňují srovnatelnou realizaci jednotného programu pro základní školy, stejně jako umožňují realizaci dalších aktivit (nadstavbové kroužky atp.).
Polytechnická hnízda aktuálně najdete v těchto institucích:
iDnes.cz: Udělat pyré a nádivku. Deváťáci si vyzkoušeli, jak vypadá den na učilišti
Centrum interaktivní výuky (CIV)
Moderně vybavené prostory, vhodné pro realizaci nového konceptu multimediální výuky. K dispozici jsou proškolení interní lektoři, kteří přenáší kompetence na další pedagogy uvnitř vlastní školy i vůči pedagogům jiných škol (dlouhodobě udržitelná aktivita). CIV v konečném důsledku podporuje rozvoj výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
Centra interaktivní výuky aktuálně najdete v těchto institucích:
Sollertia
Originální pražský koncept soutěží, který je postaven na principu srovnání žáků nikoliv mezi sebou, ale vůči mistrovi z praxe. Koncept původně zaměřený čistě na řemeslné obory se postupně rozšířil také na obory průmyslovek. Nově bychom rádi metodiku soutěže upravili pro ještě širší skupinu soutěžních oblastí (umělecké obory, programování, grafika) a zároveň upravili tak, aby byl koncept realizovatelný i v nadregionálním a mezinárodním kontextu.
Desátý ročník soutěže Sollertia potvrdil, že zručnost budoucím řemeslníkům nechybí!
TZ: Žáci změří své síly s profesionály na desátém ročníku soutěže SOLLERTIA
TOP kemp
Nástroj určený původně pro podporu nejnadanějších žáků. Smyslem je realizace specifické pedagogické jednotky, kdy mistr oboru pracuje s omezeným okruhem žáků tak, že využívají materiál a vybavení, které nebývá ve školním prostředí dostupné. Beneficientem je v případě TOP kempů kromě žáků rovněž pedagog.
PolyTechBus
Mobilní polytechnická dílna s personálem – alternativa vůči realizaci Polytechnické výchovy na ZŠ a zároveň i doplněk palety nástrojů polytechnické výchovy. Je vhodný pro MŠ.
Přečtěte si více v našich článcích:
Kontaktní osoby:
Ing. Barbora Kafková – koordinátor spolupráce středních škol a podniků
Mail: kafkova@hkp.cz
Tel.: 739 261 270
Aktuálně zde nejsou žádné nadcházející akce.
Hospodářská komora hlavního města Prahy (HKP) byla ustavena v červnu 1994. Jejím posláním je nejen na území hlavního města Prahy, ale i v celé ČR podporovat malé a střední ...
Více informacíNám. Franze Kafky 17/7, 110 00, Praha 1
Ing. Barbora Kafková – koordinátor spolupráce středních škol a podniků
Tel.: 739 261 270, kafkova@hkp.cz