Střední škola Futurum Tomáše Jízdného otevírá gymnázium, bude připravovat studenty na zahraniční univerzity
Kromě zapojení technologií do výuky je pro Střední školu Futurum Tomáše Jízdného důležitý také indiv...
Číst článekZhruba polovina středoškoláků v Česku a na Slovensku by chtěla podnikat. Školy v nich ale podnikavost a chuť k podnikání podporují nedostatečně. Důvodem je mimo jiné nedostatek metodik k její výuce. Schopnost využívat příležitosti a nápady a vytvářet z nich hodnoty je přitom podle nich zásadním předpokladem pro úspěch v dnešním světě. Vyplývá to z průzkumu Středoškoláci a podnikání, jehož výsledky dnes ČTK poskytla Asociace podnikavé Česko.
Podnikání láká asi polovinu studentů českých a slovenských středních škol. Největší chuť podnikat mají v ČR studenti posledního ročníku středních škol, na Slovensku jsou to druháci. Nejvíce motivovaní k podnikání se mezi mladými lidmi v Česku cítí ti, kteří žijí v Praze, na Slovensku jsou to obyvatelé Trnavského kraje. Hlavním motivem, proč by si studenti středních škol podnikání vybrali, je pro 59 procent českých středoškoláků svoboda a nezávislost a pro 47 procent slovenských školáků úspěch a peníze. Mnohé ale odrazuje strach z neúspěchu a málo zkušeností.
„Více než polovina českých středoškoláků nemá žádnou zkušenost s prezentací vlastního projektu, na Slovensku je to zhruba třetina dotazovaných. Přitom u těch, kteří tuto zkušenost během studia získali, chuť podnikat vzrostla – v Česku o 12 procent a na Slovensku o 21 procent,“ uvedl k výsledkům průzkumu předseda správní rady Nadačního fondu vzdělávání a podnikání Martin Vítek.
Rovněž pedagogové, metodici a zástupci firem se shodli na tom, že se podnikavost u středoškoláků v době vyučování podporuje málo. Mnozí odborníci přitom podnikavost, tedy schopnost být kreativní, iniciativní, ochotný ke změně a odhodlaný vydat se vlastním směrem, považují za zásadní pro uplatnění se na měnícím se trhu práce. Aktuálními překážkami pro rozvoj výuky k podnikavosti jsou podle respondentů průzkumu nedostatek vlastních zkušeností učitelů s podnikavostí a chybějící metodická podpora. Nedostatečnou podporu pro výuku podnikavosti označilo za největší problém 55 procent dotázaných učitelů a zaměstnavatelů v Česku a 66 procent na Slovensku.
Průzkumu se zúčastnilo 1000 českých a 1000 slovenských středoškoláků a 100 lidí, kteří se zabývají rozvojem podnikavosti na středních školách, tedy učitelů, metodiků a zaměstnavatelů. Respondenti vyplňovali on-line dotazníky. Průzkum byl součástí projektu SEED, který se konal ve spolupráci organizací Junior Achievement Slovensko, Impact Nation Institute a Nadační fond vzdělávání a podnikání.
Zdroj: ČTK
Komentáře k článku (0)
Napsat komentář