Ideální dítě = dokonalé, vzorné, neskutečné, vysněné, nedosažitelnéhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Ideální_typ
Do mateřské školy přichází dítě s chutí poznávat, seznamovat se, experimentovat…
Maminka je pro něj hlavní pečující osobou. Do 18 měsíců od něj neodcházela na čas delší než 2 hodiny, do tří let byla s ním – doma, venku, při hrách… Mateřské hry jsou pečující. Otcovské hry si tatínek a dítě plně začínají užívat od 3 let věku dítěte, jsou to hry dobrodružnější, dodávají dítěti odvahu, směřují k vnějšímu světu. Maminka dává dítěti vnitřní sebejistotu, tatínek důvěru v okolní svět.
Přibližně od 2,5 – do 3,5let (nyní mnohdy až do 4,2 roku) se dítě dostává do „období vzdoru“. Pro maminku je to období dosti náročné. Dítě se od ní začíná odpoutávat, začíná si uvědomovat sebe samo a zkouší být zcela jiné, než je maminčina (tatínkova) představa. Mnohdy dochází k emočně vypjatým situacím, ve kterých rodičům nezbývá nic jiného, než se obrnit trpělivostí, nebát se důslednosti a vytrvat. Dítěti velmi pomohou tím, že mu dají limity, hranice.
Dítě HLEDÁ hranice a potřebuje je mít.
Dítě již poznalo některé rodinné rituály – oslavy narozenin, svátků… Pro dítě jsou důležité dva rituály – usínací a vstávací. Jedná se o rituály přechodové, jde o první náznak řádu.Rituál nám pomáhá přijmout ZMĚNU, která je neodmyslitelnou součástí života (např. svatba a pohřeb jsou rituály, které se objevují ve všech kulturách).
Tříleté dítě již dobře komunikuje. Maminka na něj a s ním mluvila, její mimika byla výrazná – „zrcadlila“ dítě a ono po ní začalo opakovat. Dítě nemá schopnost naučit se mluvit prostřednictvím médií (televize, počítač, audiopřehrávače).
Tříleté dítě chodí, běhá, leze, skáče – má zcela jinou potřebu pohybu než my, dospělí. Maminka i tatínek mu od prvních náznaků dopřávali tuto radost. Pohyb úzce souvisí s rozvojem řeči.
Tříleté dítě už provádí mnoho úkonů samostatně, protože maminka mu poskytla dostatek příležitostí si toto vyzkoušet – např. zkouší se samo oblékat, obouvat, jíst, umývat se, používat toaletu, venku se umí vyčůrat už jen s malou pomocí rodičů…
My, učitelky, si jsme vědomy, že výše uvedené je naše IDEÁLNÍ představa a na realitu jsme profesně připraveny. Společně s vámi budeme hledat a nacházet způsoby, jak vaše dítě dál životem provázet.
Aktuálně zde nejsou žádné nadcházející akce.
Aktuálně zde nejsou žádné rekvalifikační kurzy.
Aktuálně zde nejsou žádné kroužky & aktivity.
Aktuálně zde nejsou žádné projekty & spolupráce.
Soňa Šrotová
Českomalínská, 24, Hlavní město Praha, 160 00, Česko.
Komentáře (0)
Napsat první komentářKomentáře ke škole (0)
Napsat komentář