MOTTO:
Dnešní den je pozoruhodný den. Je tvůj. Včerejší den ti už vyklouzl z rukou. Zítřek ještě nemáš přislíben. Ale ten Dnešní den, je ten jediný, kterým si můžeš být jistý. Můžeš ho naplnit, čím jen chceš. Využij ho. Dnes můžeš někomu udělat radost, můžeš někomu pomoci, možná ti večer někdo poděkuje, že existuješ. Dnešní den je významný.
JE TVŮJ
Adresa: Mateřská škola Korycanská 14
181 00 Praha 8
Ředitelka: Bc. Kateřina Pechová, DiS.
Úřední hodiny: středa 13.00-17.00 hod.
Do tříd s integrací dětí se zařazují děti s poruchami imunity, děti s alergií (potravinová, pylová), děti s bronchiálním astmatem, děti s kožními ekzémy. Strava je přizpůsobena individuálním potřebám dětí.. Dále je možné zapsat dítě i s jinou zdravotní poruchou po konzultaci s ředitelkou školy – diabetici aj.
Stálé aktivity:
seznámení s angličtinou v rámci ranních her
Někteří lidé si myslí, že v mateřské škole si děti jen hrají a málo se učí, ale hra je pro předškolní děti základem poznání. Hodně se naučí právě při hře. Toto prokázala mnohaletá průzkumová akce. Počet básniček, které dítě zná, není důkaz připravenosti na školu (školní zralosti). Důležitý je rozvoj tělesný, duševní, emoční a sociální. Právě tak je důležitá spolupráce rodiny a vzájemný pozitivní vztah mezi rodiči, školkou a učitelkou. Velkou měrou se tento vztah přenáší i na dítě. Rodiče se mohou podílet i na plánování různých akcí a činností. Byla jim tato skutečnost nabídnuta. A plán práce je individualitou každé školy a s plánem jsou rodiče na začátku školního roku seznámeni osobně.
Od roku 2009 pracujeme podle našeho vzdělávacího programu „Hrátky s dráčkem Korycánkem.“ Náš úkol je podporovat soc. klima ve třídě, kamarádství všech dětí, ohleduplnost, soucítění a možnost seberealizace.
Jedna z rolí učitelky je, aby byla schopna naučit dítě rozpoznávat jeho práva a bránit jeho práva a to leckdy i proti rodičům. Být obhájcem práv dítěte a zároveň respektovat práva rodičů je složité (i pro celé instituce, natož pro učitelku).
„Učitelka musí být vnímavá k vlivům případného nesprávného jednání rodičů (i dětí), včas je zachytit.“ PhDr. Tomanová CSc., PFUP Olomouc
Základní informace
Rozdělení do tříd:
Děti jsou zapsané ve čtyřech třídách MŠ a ve třech třídách s integrací dětí. Třídy jsou heterogenní, což umožňuje společné zařazení sourozenců. Děti mohou pracovat se stejně starými kamarády a zároveň získávají sociální zkušenosti s mladšími i staršími dětmi. Dítě si může vybírat kamarády nejen podle věku, ale i podle svých sociálních potřeb.
Adaptace bez slziček:
Každé nové dítě prochází adaptační dobou. Ta je přímo závislá na osobnosti dítěte. Po ukončení adaptace informuje učitelka rodiče, jak proběhlo zařazení dítěte. Rodiče v adaptační době mají přístup až do třídy a po dohodě s učitelkou mohou s dítětem ve třídě i pobýt.
Úspěšná adaptace ovlivňuje kvalitu dalšího pobytu dítěte v mat. škole. Dítě, které vnitřně nepřijme svůj pobyt v mat. škole, není nastaveno na možnost rozvoje v mat. škole. Krátká přítomnost rodiče a pozvolný vstup se při tomto procesu jeví jako pozitivní pro všechny strany.
Aktuálně zde nejsou žádné nadcházející akce.
Aktuálně zde nejsou žádné rekvalifikační kurzy.
Aktuálně zde nejsou žádné kroužky & aktivity.
Aktuálně zde nejsou žádné projekty & spolupráce.
Kateřina Pechová, DiS.
Ředitelka
Korycanská, 14, Hlavní město Praha, 181 00, Česko.
Komentáře (0)
Napsat první komentářKomentáře ke škole (0)
Napsat komentář